Magyar Haza Ifjsga
Szakpolitikai Tagozat
A megnevezs a tovbbiakban: MHI SZT.
Az MHI SZT nem tagja egyik prtnak, vagy azok szervezeteinek sem.
Tovbb nem kvnja egyetlen jelenleg ltez prtot sem tmogatni. Szakpolitikai Tagozatknt feladatunk a sajt irnyelveinkkel s konkrt elgondolsainkkal harmonizl, sszetett s nem pusztn kiragadott, vagy egysk tletcsomagokat tmogatni, szavakkal, vagy tettekkel. Tesszk ezt az adott javaslatok alapjn, nem pedig az ajnlk szemlye alapjn.
Tagozatunk irnyelvei hasonlan szigorak, mint a trzsszervezetnek.
Vagyis elsrendknt kezeljk a szmunkra egszsgesnek tartott gondolkodsmd alapjn a gyermekek s fiatalok egszsges nevelst/ vdelmt, az egszsges nemi szerepek betartst, egyben a nemek klnbsgein alapul, de mgis egyenrang gondolkodsmdot.
Szervezetben, kzssgben, trsadalomban gondolkozunk, s nagyon kevss egynekben. pp ezrt van az, hogy szinte semmire nem becsljk az egyni szabadsgjogokat, kevss rdekelnek a szemlyi ignyek, a magntulajdon helyett a kztulajdonnal foglalkozunk.
Irnyelveink szerint szvnkn viseljk a demogrfiai problmk megoldsnak ksrlett, a nagyobb szocilis igazsgossgot, persze elsrendknt kezelve a magyar embereket, hatron innen s gnyhatron tl, az adz polgrokat.
Tovbb az egszsggyi, fegyveres s rendvdelmi valamint oktatsi dolgozk hivatsnak erklcsi s kiss msodrenden, de nem elhanyagolva anyagi megbecsltsgnek visszalltst, illetleg nvelst.
A tagozatunk ltal megfogalmazott javaslatok a fenti irnyelveket kvetik, azokat fejtjk ki bennk rszletesen, gyakran visszanylva a trtnelmi mlthoz.
A fbb gak, melyek kiemelt figyelmet kapnak javaslataink tern:
1.Oktats-nevels, kiemelten a gyermeknevels, valamint vdelem (a vdelem nem felttlen jogok szajkzsa, hanem sok esetben ppen a ktelessgek).
2.Egszsggy s egszsges letmd
3.Demogrfiai problmk hathats kezelse, be s kivndorlsi gyek
4.Az egszsges nemi szerepeket is figyelembe vev nemi egyenjogsg (s nem eltoldva a pozitv diszkriminizci fel)
5.Ad/ jrulkgyek, illetve az llamhztarts ms bevtelei.
6.Tmogatsok s seglyek, klns tekintettel: a csaldtmogatssal, egszsgggyel, oktatssal, munkaggyel s lakhatssal sszefggsben
7.Igazsgszolgltats, bntethetsg, bncselekmnyek, bntetsek, ezzel is sszefggsben a fegyveres s rendvdelmi szervek
8.Nagyobb llami szerepvllals, a piac s pnzgyi let kzvetett s kzvetlen kordban tartsa, szocilis igazsgossgi s npjlti szempontokat is figyelembe vve, ugyanakkor nem szaktani a piaci viszonyokkal, csak ersen szablyozni
Tkletesen tisztban vagyunk azzal, hogy tbb javaslatunk nem egyszer s ltalnos, ppen ezrt nagyobb llami/ nkormnyzati adminisztrcit ignyel, amely tbb llami alkalmazottat, s tbb llamhztartsi kiadst jelent. Ha valaki ktelkedne ennek helyessgben, akkor csak annyit kzlnk rvknt, hogy a tbb adminisztrci s tbb foglalkoztatott kisebb munkanlklisget eredmnyez. Mrpedig, ha kisebb a munkanlklisg, az az orszgnak j, st mg az llamhztarts sem szenved olyan slyos vesztesgeket, lvn kevesebb munkanlklirl kell gondoskodnia.
Tudjuk, a konkrtumokban lefektetettek egy rsze ellenzst, olykor megrknydst s kzfelhborodst vlthat ki, sokak ellenszenvt kirdemelheti vele mind a tagozat, mind a trzsszervezet. m a mi elveink, a mi elveink, s azok nem megmsthatk, mg akkor sem, ha e miatt tmadsok - esetleg fegyveres is - rnnek bennnket, st, akkor klnsen nem.
m szeretnnk leszgezni: mindaz, mely a konkrtumokban fog szerepelni, illetve mr szerepel termszetesen mg nem vgleges, tkletes pedig sosem lesz (elvgre az ember tkletlen, gy mindaz, amit alkot szintn), legfeljebb ahhoz kzeled.
ppen ezrt, s mivel tbb szem tbbet lt, brmely, irnyelveinkkel sszehangolhat javaslatot, szvesen fogadunk, mindazoktl, akikrl mg nem bizonyosodott be, hogy a mi vlemnynk szerint nem tudnak elllni egy pkzlb javaslattal, vagy javtssal.
Itt jegyeznnk meg, hogy brmely magnszemly, vagy szervezet brmilyen tletet kld el neknk, akkor jl lthatan mellkelje, hogy kri-e, hogy az tletcsomag kapcsn nevt feltntessk, vagy ne tntessk fel? Illetleg vannak-e specilis kvnalmai (pl.: szemlynevnek csak monogramjt, nicknevt, stb…) tntessk fel?
Amennyiben neve feltntetsrl a javaslatot/ javt clzat (ltalunk annak rtkelt) vlemnyt levlben, e-mailben, telefonon, vagy brmely ms mdon kzl szemly/szervezet nem nyilatkozik neve feltntetsrl, gy sajt beltsunk szerint dntnk arrl. Belertve ksznetnyilvntsokat, nylt leveleket, vagy brmi mst.
Amennyiben egy magnszemly, vagy szervezet ltalunk nem javt clzatnak rtkelt kritikt, vlemnyt fogalmaz meg, brmilyen mdon, avagy gy rtkeljk szervezetnket lejratja, gy brmely nyilatkozata neve elhallgatsrl, vagy emltsrl semmiss nyilvnttatik, annak kzlsben tagozatunk dnt. Idertve akr egy nevt elhallgat szemlyazonossgnak kidertst is.
A fenti irnyelveken tl, megkmlve a ltogatt, hogy vgig kelljen olvasnia az oldalon tallhat sszes rst elljrban kzljk, hogy liberlis s/vagy anarchista thats javaslatokat szinte biztos, hogy nem fogadnnk el, belertve emberi, meg egyetemes jogokrl val, egyni szabadsgjogokrl val hadovlst, mert utbbiak kzl is sokat nem fogadunk el, mert nem sszeegyeztethetek elveinkkel.
Mieltt brki a lertakban tallhat „furcsasgok” (sokak szmra azok) alkotmny s trvnyellenessgre, valamint nehezen kivitelezhetsgre, esetleg arra, hogy nincs sszhangban tbb nemzetkzi szerzdssel/ szablyozssal, sok esetben eleve a demokrcia irnyelveivel szeretn figyelmeztetni tagozatunkat, kzljk: mindezt tudjuk.
Mindezen irnyelvek s konkrtumok, melyek a MHI SZT-ot illetik a valdi rendszer, s nagy esllyel llamformavltst kvet letbelptetsre lettek kidolgozva, illetve tart kidolgozsuk. Nem kvnjuk, a mai alapjaiban is romlott rendszert foldozgatni, vagy vergdst meghosszabbtani.
Mindezen javaslatok clja messze nem az rtelmetlen lmodozs, hanem egy olyan llamrend konkrt trvnyi-gazdasgi elksztse lefektetett gondolatokban/ ezzel egytt gyakorlatilag elksztse, mely haznkat s a magyar nemzetet elre viszi.
Mi tbb, itt nem llunk meg, mert mindezen javaslatok problmk kezelst, azok gygytst clozzk, s haznk problmi kzl igen sok nem egyedi, hanem rinti az Eurpai Uni tbb ms tagorszgt, st egyb orszgokat is a vilgban.
Hozztve ugyanakkor, hogy remek, st gyakran meg is valsult javaslatok a vilg szinte minden orszgban vannak, Franciaorszgtl Thaifldig, az USA-tl Japnig, Ausztrlitl Irnig, vagy akr brmely ms orszgot is emlthettnk volna.
m fenntartva az eddigieket az igazsg kedvrt azt is hozz kell tenni, hogy minden javaslatot, minden intzkedst specializlni kell az adott orszgra valamilyen mrtkben, mert a gazdasgi, trsadalmi, kulturlis helyzet sok esetben ms, s ami pldul remekl mkdik Dl-Koreban, az nem felttlen llja meg a helyt Magyarorszgon (lsd pldul a gumigyrat).
Mr emltettk, hogy nem vagyunk egyik prt tagjai, vagy szimpatiznsai sem. Tovbb nem is kvnunk prtt vlni. A valdi rendszervltst kvet kormnyz er rszv igen, de prtt nem.
ppen ezrt nem lesznk populistk, nem is treksznk r, hogy mindenki kedveljen bennnket. Arra hajlandak vagyunk, hogy a mirteket kzljk, ahol nem egyrtelm, vagy esetleg flrerts folytn ms rtelmezs ltott napvilgot. Magyarzni, megrtetni teht igen, st vltoztatni is hajlandak vagyunk, s fogunk abban az esetben, ha gy ltjuk brki, brmelyik szervezet, csoportosuls, szemly jobb javaslatokkal llt el (a mi szemlletnk szerint) nlunk, avagy olyan vltoztatsokat javasolt, melyek jobbak az eredetinl. St, arra is, hogy kompromisszumokat kssnk a javaslatokban, amg ez nem ellenkezik elveinkkel, azok hatrt nem lpi t.
Fontos ismtelten megjegyezni, hogy minket nem az rdekel elssorban, hogy az egynnek legyen j, hanem az, hogy a haznak, a nemzetnek, a trsadalomnak legyen j. Mert, ha a nagy egysgnek j, akkor, ha valamivel ksbb is a tbbsgnek jobb lesz, akik tagjai. Olyan meg nincs is, hogy mindenkinek j legyen, s sok esetben, ha erre trekednnk, az olyan lenne, mintha a fehr s fekete golyknak egyarnt kedvezni akarnnk, s vgl kijn valami szrke, ami vgl egyiknek sem tetszik.
Teht kzssgben, trsadalomban gondolkozunk, ahol az egyn kevsb szmt, ez a szemlletnk, mg akkor is, ha soha nem szmolnnk darabban, mint a rendrsgnl sok ftiszt a kisrendrket.
Legyen ez a zrsz, konkrt javaslataink nyomn, aki kvn jobban megismerhet bennnket.
Kzreadta: Magyar Haza Ifjsga Szakpolitikai Tagozat
Az MHI Vezetsnek, tovbb az MHI felgyelett s vdelmt szolgl szervezetnek jvhagysval.
|